10 sote-kysymystä kansalaisille

SOSTEtalk 2015-tapahtuman innoittamana esitän 10 kysymystä tehokkaaseen sote-uudistuksen läpivientiin, johon tarvitaan kansalaisten, sosiaali- ja terveysalan henkilöstön, asiantuntijoiden ja johtajien osallistamista:

1.Mistä on tulevaisuuden palvelut tehty?
2. Miten digitalisaatio tehostaa hoitomuotoja?
3. Mikä on sote-järjestöjen rooli?
4. Miten asiakaspalautetta pitäisi analysoida?
5. Miten sote-toimijoita kehitetään jatkuvasti?
6. Miten sote-palvelut räätälöidään alueen väestön tarpeiden mukaan?
7. Millaisia palveluprosesseja tarvitaan ikääntyville, päihde- ja mielenterveysongelmista kärsiville, kuntoutumis- ja vammaispalveluja tarvitseville tai lastensuojelun asiakkaille?
8. Miten hyviä käytäntöjä voidaan vaikuttavasti jakaa?
9. Miten sote-alan vetovoimaisuus voidaan taata?
10. Miten saadaan lisättyä sote-alan yhteistyötä?

Eiköhän ryhdytä hommiin!
Olemme mukana näyttelyosastolla sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten SosteTALK 2015 -tapahtumassa 7.-8.10.2015.

Tytti Vartiainen

Tytti tekee Fountain Parkissa asiakastyötä järjestöjen ja julkisen sektorin parissa. Hän on erikoistunut myös sote-kysymyksiin.

”Työni osallistamisen ja sitouttamisen asiantuntijana on erittäin innostavaa. Joka päivä tulee eteen uusia mielenkiintoisia haasteita, joita ratkotaan joukkojen viisauden voimalla. Kun asiakas on tyytyväinen, olen minäkin onnistunut työssäni.”

Suosittelemme

Pönötyksestä viritykseen – näin alkuun hallitustyön uudistamisessa!

Uusimman tutkimukseni tulokset* kertovat karulla tavalla, että strategioita uudistettaessa johtamisen uudistaminen ja hallituksen oman toiminnan uudistaminen tahtovat unohtua. Tuloksena on uljas uusi strategia, mutta… Lue lisää

Kenen ääni kuuluu?

Yhä enenevässä määrin ihmiset odottavat kuulluksi tulemista, vuorovaikutusta ja mahdollisuutta vaikuttaa itseään koskeviin asioihin sekä kansalaisena että työpaikallaan. Päätöksentekoprosessien tulee kestää läpivalaisua, ja niihin… Lue lisää

5 syytä, miksi strategia ei toteudu

Monissa organisaatioissa pohditaan syitä miksi strategia ei toteudu. Esimerkiksi strategiaan kirjattu alansa menestyjäyritykseksi haluaminen ei vielä riitä, vaan matka sinne vaatii pitkäjänteistä ja kurinalaista… Lue lisää

Rakasta asiakaspalautetta – se auttaa sinua kehittymään

Asiakaspalautteen avulla voit ymmärtää mihin asioihin resurssit kannattaa milloinkin laittaa. On tärkeä tiedostaa, että oma ymmärrys on rajallinen ja että kehittämistarpeille sokeutuu. Siksi systemaattinen… Lue lisää

5 syytä, miksi strategiaa ei muisteta

Strategiaa pidetään yhtenä tärkeimmistä organisaatioiden johtamisen työkaluista. Miksi kuitenkin yhä edelleen usein käy niin, että strategiaa ei muisteta? Lue lisää

Oodi avoimuudelle – varmista avoimuus strategiasi arvona!

Avoimuudesta kiinni pitävät löytävät uusia mahdollisuuksia menestyä. Tutkimustulosten laadun on todettu parantuvan mitä suurempi osa tutkimus- ja innovaatioprosessia pidetään avoimena. Lue lisää