Back to basics – CRM up to date

Having an open dialogue with someone and getting some real useful information and ideas of it is often challenging. The less you really know your companion, the weaker the benefits are. It gets even worse if you’re in contact with totally wrong persons. Nowadays a big share of communication, marketing and cooperation happens via internet. It is crucial to have the best and right contacts and channels in order to get the wanted message trough.

We think we know our stakeholders. We have met them, we have several contacts. We even have a good CRM system. But how long has it been since we last updated all the information in it?

Are we completely aware of all the aspects the program can give us? Who was the one that updated the info last time – is it really still relevant? And are the main contacts of ours really the best ones in that company to have the open discuss with?

We can implement all kind of new ideas and different kinds of questionnaires. But if the groundwork and base are not updated to this date – how can we really get honest, up to date and useful feedback out of it all?

It’s all about basics. Make sure you have covered the contacts, right persons and have all the useful information on your hands before you start to think any further.

Author Veera Köpsi studies in Turku University of Applied Sciences. Blog post is a part of the Corporate Social Responsibility course.

 


Vierasblogit yritysvastuusta opiskelijoiden silmin

Fountain Park toimii Turun ammattikorkeakoulun Corporate Social Responsibility -kurssin yritysyhteistyökumppanina. Haluamme tuoda yritysvastuukeskusteluun myös tulevaisuuden tekijöiden ääntä. Osana kurssiaan opiskelijat kirjoittivat tekstejä sidosryhmien osallistamiseen liittyvistä mahdollisuuksista ja haasteista. Julkaisemme kolme näistä teksteistä.

Kirjoitukset ovat Niina Lähteenmäen ”Saavuta lisäarvoa sidosryhmien kuulemisella” Veera Köpsin ”Back to basics – CRM up to date” ja Helena Rizkin ”How to win stakeholders trust?”.

Tervetuloa lukemaan ja kommentoimaan nuorten näkemyksiä ja tutustumaan myös muihin blogeihimme!

 

Suosittelemme

Vastuullisuus näkyy viivan alla

Vastuullisesta yritystoiminnasta puhutaan yhä enemmän. Vastuullisuus on läpinäkyvyyttä ja kovan paikan tullen myös näyttöjä siitä, että toiminnalla ja ennen kaikkea johtamisella on väliä ja… Lue lisää

#Agenda2030 – Yritykset tarttuvat aktiivisesti YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin

Metsä Group, Nokia ja tanskalainen Danfoss tekevät jo työtä YK:n uusien kestävän kehityksen tavoitteiden parissa. Otimme yhteyttä näihin yrityksiin ja kysyimme, mitä SDG:t (Sustainable… Lue lisää

Epäonnistunut integrointi haaskaa vastuullisuuden arvon

Yritykset eivät ole onnistuneet yritysvastuun integroinnissa liiketoimintaan. Yritysvastuu nähdään harmillisen usein irrallisena tavoitteena, jonka toteutumisen huippuhetki kulminoituu yrityksen kotisivuille hukkuneeseen raporttiin. Parhaimmillaan yritysvastuun päämääränä… Lue lisää