Sidosryhmät osana vastuullisen toiminnan kehittämistä

Yrityksille ei ole enää kannattavaa etsiä ainoastaan helppoa ja nopeaa väylää tulojen kasvattamiseksi. Liiketoiminnan vaikutuksia on pohdittava laajasti, samalla kuunnellen tarkasti sidosryhmien tarpeita. Etenkin suuret yritykset nähdään helposti monien yhteiskunnallisten ongelmien ja ympäristöuhkien aiheuttajina. Selvittämällä sidosryhmien tarpeita ja vastaamalla niihin, yritys kehittää pitkän aikavälin arvoa ja kilpailukykyään. Diplomityö Valion vastuullisuusohjelman kehittämisestä Kun sain mahdollisuuden… Lue lisää!

Enemmän vai parempaa?

Mitä oikeasti haluamme, kun valitamme huonoa johtamista, epäonnistunutta viestintää, toimimattomia tuotteita tai palveluita, väsymystä tai vaikkapa ihmissuhteittemme tilaa? Haluamme parempaa johtamista, viestintää, palveluita, ihmissuhteita ja unenlaatua. Yltäkylläisyyden maailmassa kukaan meistä ei oikeasti tahdo tai tarvitse lisää. Jos työmme ei tyydytä, tilanne ei ratkea tekemällä lisää samaa. Sen sijaan tahdomme kiinnostavampaa ja mielekkäämpää työtä ja… Lue lisää!

6 yritysvastuun keskustelunaihetta Suomessa

Internet on pullollaan globaaleja trendilistoja. Mitä Suomessa tapahtuu? Keräsin seuraavaan kuusi asiaa, jotka ovat tulleet esille kevään aikana eri medioissa, tapahtumissa ja keskusteluissa yritysvastuuihmisten kanssa. 1 Tarkoituksen löytäminen Start with Why –kirjan kirjoittajan ja tarkoituksen peräänkuuluttajan Simon Sinekin ajatusmaailma on lyönyt hyvin läpi suomalaisessa yritysvastuukentässä. Tarkoitus, eli konsulttikielellä purpose on löydyttävä. Harva haluaa työpaikkaa… Lue lisää!

Tuleeko sote-uudistus?

Eri sidosryhmien vuorovaikutus ja vuoropuhelun mahdollistaminen ovat keskeistä menestyksekkäälle sote-uudistukselle. Asiakaslähtöisyys on avain onnistumiseen. Vain osallistamalla sidosryhmät saadaan syntymään yhteinen tahto. Lue lisää!

Digitalisaation johtaminen vaatii joukkoja

Digitalisaatiota pitää johtaa, mutta johtamisen mallit ja työn määritelmä vaativat uudistamista. Vanhat konstit eivät päde, kun teknologia mahdollistaa ajasta ja paikasta riippumattoman työskentelyn ja asiakkaina onkin koko maailma. Lue lisää!

Tuleva hallitus, kansa on puhunut – Byrokratian karsiminen auttaa menestymään

Toteutimme viime keväänä Helsingin Sanomien kansankäräjät, jossa kansalaiset ideoivat parempaa Suomea. Aihe on jälleen ajankohtainen, kun uutta hallitusta kasataan ja otetaan suuntaa kohti tulevia päätöksiä. Vastaukset ovat edelleen relevantteja, sillä Suomen taloudellinen tilanne on viime keväästä heikentynyt, sote- ja kuntauudistukset kompuroivat ja Venäjän tilanne kurittaa kaupankäyntiä ja ulkosuhteita. Kansankäräjien osallistujat olivat yksimielisesti byrokratianvastaisia. Yhteiskuntaa… Lue lisää!

Miksi johto ei kuuntele asiakkaita?

Pidetäänkö olemassa olevaa asiakaskantaa itsestäänselvyytenä? Tekemämme selvityksen perusteella jopa 70 % vastaajista kokee, että asiakaskokemusten pitäisi ohjata tehokkaammin liiketoimintaa. Lue lisää!
1 10 11 12