Vastuullisuus matkalla kulmahuoneisiin?

Yritysvastuuviestinnän ja toiminnan välillä edelleen kuiluja – Silent walkers, walking talkers & talking low performers. Tutkimuslaitos MISUM selvitti ruotsalaisten pörssiyritysten yritysvastuuviestintää. Sitä, mitä yritykset kertovat ja sitä, mitä ne tosiasiallisesti tekevät vastuullisuuteen… Lue lisää!

LVM norminpurkutalkoissa – lue ministeri Anne Bernerin blogi

Kaikki ministeriöt ovat mukana toteuttamassa hallituksen norminpurun kärkihanketta. Työ on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin. Norminpurku ei tarkoita pelkästään sitä että luovuttaisiin joistakin säädöksistä. Kyse on lainsäädäntökulttuurin ja ajatustavan muutoksesta. Haluamme tehdä entistä parempaa ja… Lue lisää!

10 sote-kysymystä kansalaisille

SOSTEtalk 2015-tapahtuman innoittamana esitän 10 kysymystä tehokkaaseen sote-uudistuksen läpivientiin, johon tarvitaan kansalaisten, sosiaali- ja terveysalan henkilöstön, asiantuntijoiden ja johtajien osallistamista: 1.Mistä on tulevaisuuden palvelut tehty? 2. Miten digitalisaatio tehostaa hoitomuotoja? 3. Mikä… Lue lisää!

Integroitu ajattelu tekee yritysvastuusta tuottavaa

Eräässä alkusyksyn seminaarissa kuulin uuden termin: integroitu ajattelu. Sillä tarkoitetaan vastuullisuuden integroimista yrityksen kaikkeen toimintaan. Vastuullisuuden näkökulman tulisi näkyä johtamismalleissa, strategiatyössä, sidosryhmien kuuntelemisessa ja palvelujen yhteiskehittämisessä, sekä myös… Lue lisää!

Hyvä asiakaskokemus lunastetaan joka päivä

Asiakaskokemus on puntarissa joka päivä kaikissa kanavissa kasvokkaisesta kohtaamisesta laskun maksuun, reklamaatioiden hoitoon ja asiakaspalveluun. Minkä kokemuksen asiakas kulloinkin saa, voi olla jotain muuta mitä huolella rakennetussa brändissä on visionäärinen markkinoija tarkoittanut. Markkinointia ja… Lue lisää!

Toiminta-ajatus – tuo strateginen energiapakkaus

Isokin yritys tai organisaatio voi jäädä menneisyytensä erinomaisuuden vangiksi, jos johto ei ole valppaana. Sanoma Media Finland Oy:n toimitusjohtaja Pia Kalsta toteaa viisaasti uusimmassa Ekonomi-lehdessä, että ”aiempi menestys voi myös jarruttaa kehitystä”. Strategiaprosesseissa olen usein… Lue lisää!

Myyntityö muuttumassa innovaatiotoiminnaksi?

Julkinen keskustelu pyörii säästämispaineiden ja erilaisten vajeiden luetteloimisena. Tuhkaa niskaan, kaikki maailmanloput uhat kissankokoisilla kirjaimilla tajuntaan uutisvirrassa aamusta iltaan – ja voimme olla varmoja, että painumme peloissamme yhä syvemmälle pohjamutiin. Emme sisäänpäin ja pimeään… Lue lisää!