Juhannustaikoja kasvien kielellä

Vanha kansa uskoi, että laittamalla seitsemän luonnosta kerättyä kukkaa tyynyn alle voi juhannusyönä neito nähdä unessa tulevan sulhasensa. Tein juhannustaikoja pilke silmäkulmassa, pohtikoon kukin hyviä oivalluksia kesälomien aikana. Ensimmäinen yrtti pieluksella olkoon ruiskukka, viljapeltojen kasvatti,… Lue lisää!

Sidosryhmät osana vastuullisen toiminnan kehittämistä

Yrityksille ei ole enää kannattavaa etsiä ainoastaan helppoa ja nopeaa väylää tulojen kasvattamiseksi. Liiketoiminnan vaikutuksia on pohdittava laajasti, samalla kuunnellen tarkasti sidosryhmien tarpeita. Etenkin suuret yritykset nähdään helposti monien yhteiskunnallisten ongelmien ja ympäristöuhkien… Lue lisää!

Enemmän vai parempaa?

Mitä oikeasti haluamme, kun valitamme huonoa johtamista, epäonnistunutta viestintää, toimimattomia tuotteita tai palveluita, väsymystä tai vaikkapa ihmissuhteittemme tilaa? Haluamme parempaa johtamista, viestintää, palveluita, ihmissuhteita ja unenlaatua. Yltäkylläisyyden maailmassa kukaan meistä ei oikeasti… Lue lisää!

6 yritysvastuun keskustelunaihetta Suomessa

Internet on pullollaan globaaleja trendilistoja. Mitä Suomessa tapahtuu? Keräsin seuraavaan kuusi asiaa, jotka ovat tulleet esille kevään aikana eri medioissa, tapahtumissa ja keskusteluissa yritysvastuuihmisten kanssa. 1 Tarkoituksen löytäminen Start with Why –kirjan kirjoittajan ja tarkoituksen… Lue lisää!

Tuleeko sote-uudistus?

Eri sidosryhmien vuorovaikutus ja vuoropuhelun mahdollistaminen ovat keskeistä menestyksekkäälle sote-uudistukselle. Asiakaslähtöisyys on avain onnistumiseen. Vain osallistamalla sidosryhmät saadaan syntymään yhteinen tahto.… Lue lisää!

Digitalisaation johtaminen vaatii joukkoja

Digitalisaatiota pitää johtaa, mutta johtamisen mallit ja työn määritelmä vaativat uudistamista. Vanhat konstit eivät päde, kun teknologia mahdollistaa ajasta ja paikasta riippumattoman työskentelyn ja asiakkaina onkin koko maailma. … Lue lisää!

Miksi johto ei kuuntele asiakkaita?

Pidetäänkö olemassa olevaa asiakaskantaa itsestäänselvyytenä? Tekemämme selvityksen perusteella jopa 70 % vastaajista kokee, että asiakaskokemusten pitäisi ohjata tehokkaammin liiketoimintaa.… Lue lisää!