Blogi

Uusi johtaja, hyödynnä dialogi ja saa paras mahdollinen tilannekuva!

Jo muutaman vuosikymmenen ajan dialogi-sanaa on käytetty laajasti hyvää johtamista koskevissa pohdinnoissa. Uudelle johtajalle monikanavaisen dialogin vahvistaminen ja hyödyntäminen on ensiarvoisen tärkeää. Rohkeat avaukset kertovat rohkeasta johtajasta, lisäävät luottamusta ja saavat ihmiset antamaan… Lue lisää »

Dialogin lisääminen yritysmaailmassa on tärkeä menestystä lisäävä tekijä

Paulig on pitkän linjan perheyritys, joka viime vuosina on kasvanut muun muassa yritysostojen kautta. Haasteena oli rakentaa vahvan identiteetin omaavista yrityksistä yksi yhtenäinen Paulig, jossa jaetaan kulttuuri, arvot ja prosessit. Miten verkon kautta toimiva Strategiadialogi voi auttaa tällaisella matkalla?… Lue lisää »

Strategiadialogi vahvisti ymmärrystä ja auttoi suuntaamaan toimintaa

Opit talteen strategiadialogin käytännön toteutuksesta. Valtiontalouden tarkastusvirasto osallisti sidosryhmät ja henkilöstön laajasti verkon välityksellä. Mitä hyötyä tästä oli Haastattelussa strategiapäällikkö Pirkko Lahdelma  tarkastusviraston toiminnan ytimestä Ruoholahdesta. Hei… Lue lisää »

Yrityksen arvot ovat parhaimmillaan johtamista – pahimmillaan sanahelinää

Yrityksen arvot ja yrityskulttuuri kannustaa parhaimmillaan porukka uimaan samaan suuntaan ja toimimaan yrityksen parhaaksi tässä yhä kiihtyvämmässä toimintaympäristössä. Mikä on yrityksen arvojen rooli osana menestystarinan rakentamista? Arvot voivat olla väkinäisesti pienellä porukalla luodut, vailla… Lue lisää »

Tulevaisuuden osaamisen perusta rakennetaan yhdessä – dialoginen osaamisen johtamisen prosessi on yhtä tärkeä kuin sen avulla saadut tulokset

Vakautta murroksen keskellä Elämme jännittäviä aikoja. Monessakin mielessä. Työelämästä kantautuu viestejä, ettei osaavaa työvoimaa ole enää saatavilla. Oppilaitokset kipuilevat kiristyvien resurssien, monimuotoistuvan toimintakulttuurin ja uudistuvan lainsäädännön toteuttamisen painekattilassa.… Lue lisää »

Sosiaalinen vastuu näkyväksi

Sosiaalinen vastuu pähkinänkuoressa Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n mukaan sosiaalinen vastuu koskee kaikkia niitä vaikutuksia, joita yrityksen toiminnalla on eri ihmisryhmille ja yhteisöille. Sidosryhminä voivat toimia esimerkiksi yrityksen oma henkilöstö, asiakkaat, paikalliset asukkaat, alihankkijat ja… Lue lisää »